W dniu 14 stycznia odbyło się piąte z kolei, a pierwsze w tym roku, posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy dla powiatu nowosądeckiego, któremu przewodniczył Antoni Koszyk, wicestarosta nowosądecki.
Po omówieniu bieżącej sytuacji na lokalnym rynku pracy przez Teresę Klimek, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego, a także danych statystycznych dotyczących wielkości i struktury bezrobocia, które w powiecie nowosądeckim wciąż utrzymuje się na porównywalnie wysokim poziomie, przystąpiono do przedstawienia Radzie do zaopiniowania planu zadań z zakresu usług rynku pracy i Krajowego Funduszu szkoleniowego oraz propozycję podziału środków Funduszu Pracy na finansowanie programów dotyczących promocji zatrudnienia w 2020 roku.
Wobec braku uwag i zastrzeżeń co do przedstawionych założeń, Rada przyjęła uchwałę o pozytywnej opinii w sprawie podziału środków FP na 2020 rok.
Zagadnienia dotyczące planowanych przez PUP dla PN w 2020 roku działań, zakończyła jednogłośnie podjęta uchwała w sprawie zatwierdzenia propozycji podziału środków na realizację zadań fakultatywnych.
Następnie Powiatowa Rada Rynku Pracy przystąpiła do opiniowania propozycji uruchomienia nowego kierunku kształcenia w zawodzie Technik Logistyk w Zespole Szkół im. Władysława Orkana w Marcinkowicach oraz programu studiów, w tym opisu efektów uczenia się dla kierunków: Filologia angielska, Filologia niemiecka, Filologia wschodniosłowiańska, Lingwistyka praktyczna oraz Public relations i reklama w Instytucie Języków Obcych i Instytucie Pedagogicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. Obie uchwały, po krótkiej dyskusji, podjęto jednogłośnie.
Na zakończenie posiedzenia, w ramach punktu pytania i wolne wnioski, jeden z członków Rady, Pan Józef Pyzik, szef Kongregacji Kupieckiej, wystąpił z apelem, bardzo ciepło przyjętym, o propagowanie wśród mieszkańców regionu, a zwłaszcza wśród młodzieży i bezrobotnych podejmujących własną działalność gospodarczą, zasady „lokalnego patriotyzmu gospodarczego", tj. wspierania lokalnej gospodarki poprzez wyrabianie właściwych nawyków konsumpcyjnych polegających na wybieraniu lokalnych lub rodzimych marek i produktów.