Dostępność architektoniczna
Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo.
Na poziomie parkingu, z prawej strony głównego wejścia do Urzędu, znajduje się wejście dla osób niepełnosprawnych ruchowo, prowadzące do podjazdu oraz platformy przyschodowej, umożliwiającej wjazd na parter Urzędu.
Przed budynkiem Urzędu, w pobliżu wejścia dla osób niepełnosprawnych ruchowo wyznaczono dwa miejsca postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma windy.
Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze. Na schodach zamontowane są poręcze.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze Urzędu.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych
i słabo widzących.
Na parterze Urzędu znajdują się:
- stanowisko informacji dla Klientów Urzędu,
- dziennik podawczy,
- komórki organizacyjne obsługujące klientów.
W zakresie dostępności informacyjno – komunikacyjnej:
Kontakt z PUP PN możliwy jest poprzez:
- napisanie pisma/złożenie wniosku na adres: Powiatowy
Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego, ul. Nawojowska 118, 33-300 Nowy Sącz;
- wysłanie maila na adres e-mail: ko@pup.powiat-ns.pl;
- wysłanie faksu na nr 18 440 08 08 wew. 300;
- skontaktowanie się telefonicznie lub przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 18 440 08 08;
- skontaktowanie się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu
w godzinach urzędowania;
- w Urzędzie możliwa jest komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej.
Po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową pracownik schodzi do klienta.
W kontakcie z naszym urzędem osoby posługujące się językiem migowym chcące umówić się na spotkanie z pracownikiem Urzędu, proszone są o przesłanie swojego zgłoszenia na adres poczty elektronicznej: ko@pup.powiat-ns.pl lub na numer faksu: 18 440 08 08 wew. 300. Zgłoszenie powinno zawierać informacje
o preferowanej metodzie komunikacji (PJM, SJM, SKOGN) oraz krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło.
Powyższe zgłoszenie należy przesłać na minimum 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
Skorzystanie z usługi tłumacza PJM, SJM, SKOGN jest bezpłatne dla osoby będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 511).